Rehberim

konservatuar nedir?

Başka Yere Sığmayanlar bölümü Hakkında Bilgi-Nedir / konservatuar nedir? konusu gösteriliyor Özet:konservatuar nedir ? konservatuar sınavı nedir ? konservatuar sınavıına nasıl giirilir? ne gerekiyor hepsini bilmek istiyorum Sponsorlu Bağlantılar...


Go Back   Rehberim > EĞLENCE VE BİLGİ REHBERİM > Başka Yere Sığmayanlar > Hakkında Bilgi-Nedir

konservatuar nedir?

Açılış Sayfam Yap Reklam Kayıt ol Konuları Okundu Kabul Et

  Sponsorlu Bağlantılar

Cevapla

Seo Seçenekler Stil
  #1  
Okunmamış 06-02-2011, 07:09 PM
Kayıtsız Üye
Question konservatuar nedir?

konservatuar nedir?
konservatuar sınavı nedir?
konservatuar sınavıına nasıl giirilir?
ne gerekiyor
hepsini bilmek istiyorum
Sponsorlu Bağlantılar
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Okunmamış 08-02-2011, 07:20 PM
_mellissa_
Standart Cevap: konservatuar nedir?

Konservatuvar nedir?
Müzik, opera, tiyatro ve bale öğretiminin yapıldığı okullara konservatuvar denir.


MÜZİK

Programın Amacı

Müzik eğitimi konservatuvarda verilmektedir. Konservatuvarların amacı klasik batı müziği, Türk sanat müziği ve Türk halk müziği alanında çalışacak sanatçıları yetiştirmek ve bu konuda araştırma yapmaktır. Konservatuvarların müzikle ilgili başlıca programları şunlardır: Müzikoloji Yaylı Çalgılar Temel Bilimler Nefesli Çalgılar ve Vurma Sazlar Kompozisyon Şeflik Ses Eğitimi Çalgı Yapım Şan-Opera Piyano-Harp Konservatuvarlarda ayrıca tiyatro, bale ve halk oyunları programları da bulunmaktadır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler

Konservatuvarlarda eğitim süresi, hazırlık sınıfıyla beş yıldır. Hazırlık sınıfında başarılı olmayan öğrencinin okulla ilişkisi kesilir. Konservatuvarda armoni, form bilgisi, ses eğitimi, ritmi uygulaması, nota yazım bilgisi, solfej, partisyon bilgisi, enstrüman bilgisi, oda müziği, Türk sanat müziği, Klasik batı müziği ve Türk halk müziği, orkestra ve koro şefliği, müzik tarihi, diksiyon ve fonetik, şan ve eşlik, atölye ve teknoloji gibi dersler okutulur, şan opera programı, yaylı ve nefesli sazlar, piyano ve harp programlarında, beceri geliştirici uygulama ağırlıklı dersler verilir.

Gereken Nitelikler

Konservatuvara girebilmek için lise veya dengi okul mezunu olmak, ÖSS'de belirli bir puanın üzerinde puan almış olmak ve açılan yetenek sınavında başarılı olmak gerekir. Bu sınavda başarılı olmak için herşeyden önce üstün bir müzik yeteneğine sahip olmak gereklidir. Müzik alanında çalışacak kimselerin uzun ve yorucu çalışmalardan bıkmayacak kadar müziği sevmeleri, mesleklerinde başarılı olmalarının ön koşuludur.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları ışler

Konservatuvarı bitiren kimselere "Konservatuvar Diploması" verilir ve diplomada eğitim gördüğü alan belirtilir. Konservatuvar mezunları, Müzik İcracısı, "Kompozitör" veya "Şef" unvanı ile şan opera programını bitirenler "Korist" veya "Opera" Sanatçısı unvanı ile çalışırlar

Çalışma Alanları

Konservatuvar mezunları, başta Devlet Senfoni Orkestrası ve Devlet Opera ve Balesi olmak üzere çeşitli kültür kurumlarında, TRT'de görev alabilirler veya serbest çalışabilirler. Temel bilimler ve müzikoloji bölümünden mezun olanlar konservatuvarlarda öğretim elemanı olarak görev yapabilirler.

Sınavda Neler Soruluyor ?

İlk Öğretim Düzeyinde Yapılan Sınavlarda:

* Temel Müzik Bilgisi (Notalar)
* Müziksel İşitme (İki Ses, nadiren üç ses sorulur.)
* Müziksel Söyleme (Basit Ezgi Tekrarı)
* Müzik Tarihi Bilgisi
* Bireysel Çalgı Bilgisi (Tercihen Piyano-Keman-Yan Flüt )

Orta Öğretim Düzeyinde Yapılan Sınavlarda

* Temel Müzik Bilgisi
* Solfej (Müziksel Okuma )
* Müzik Tarihi ve Form Bilgisi
* Çok Ses İşitme (İki,Üç,Dört Ses Duyma )
* Ezgisel Bellek
* Ritimsel Bellek
* Şan
* Bireysel Çalgı Bilgisi

Lisans Düzeyinde Yapılan Sınavlarda

* Temel ve İleri Müzik Bilgileri
* Çok Ses İşitme-Yineleme
* Ezgisel Bellek-İşitme
* Ritimsel Bellek-İşitme
* Solfej-Deşifraj (Müziksel Okuma )
* Dikte (Müziksel Yazma )
* Müzik Tarihi ve Form Bilgisi
* Armoni ve Form Analiz
* Şan Bilgisi
* Bireysel Çalgı Bilgisi

Genel olarak tüm sınavlarda sorulan bilgiler aşağı yukarı aynıdır. Ancak seviye yükseldikçe sorulan soruların niteliği de değişmektedir. Örneğin, Lise giriş sınavlarında çoğunlukla DİKTE' ye yer verilmezken Lisans sınavlarının neredeyse hepsinde sorulur. Okullar Üniversiteye göre de farklı sınavlar yapabilirler. Örneğin Bir Eğitim fakültesi ARMONI bilgisi aramazken bir diğeri bu konuya özellikle eğilebilir.


TİYATRO

'Hangi tiratları seçmeliyim? ''



En çok gelen soru . (geçen yazımda da belirtmiştim ama hala sorular geliyor) '' tirat önerir misiniz’’ Tepeden inme tirat verilmez. Üstelik verilen tirat başlı başına da çalışılmaz. Tiradın geçtiği oyun bulunup tamamı okunmalıdır. Yazar hakkında bilgi edinilmelidir. Karakter tahlili, analizler gerçekleştirilmelidir. Kitap edinilmezse gerçek bir karakter oturtulmuş sayılmaz. Jüri tarafından, oyunda geçen kahramanın en yakın arkadaşı gibi şeyler sorulabilir. Konuya ne kadar hakim olduğunuz önemli. Geçen yazımda klasik seçmeyin dedim ama, bazı okullar özellikle klasik istiyor. O yüzden klasik yazdım diye klasikten vazgeçmeyin. Aslolan yorumdur, oyunculuktur. Geçen yazımda söylediğimi yeniliyorum, Şive içerikli oyunlardan kaçınınız. Bıçak üstü yorumlardır. Kaçırdığınız taktirde kötü sonuçlar doğurur. Bazı okulların verdiği zorunlu parçalar var, öğrenci adayı okul sitesinden takip etmelidir.



''Hangi okula gitmeliyim? ''



Öncelikle sınav sonucunuzdaki puan yeterli olmalı. En düşük ham puan 160. 185, en üst taban 200/215. (Okullara göre değişiyor) Puan tuttuktan sonra yaş sınırı olup olmadığına dikkat edilmelidir. Okulun oyuncu kontenjanı göz önüne alınmalıdır. Girilecek sınavlarda sınav tarihlerinin çakışmamasına dikkat edilmelidir. Birden fazla yer denenmelidir. Size hitap eden okul, hangisiyse o seçilmeli. Tüm okullardaki kalite aynı olduğu söylenemez. Bu tamamen kişisel bir seçimdir, kesinlikle bir öneri yapılamaz.



'' Nasıl çalışmalıyım? ''



Sınavlara kesinlikle kurs eğitimi alarak çalışmalısınız. Altını çizerek söylüyorum. Bir oyuncu adayı eğer kendi başına çalışırsa hatalarını göremez, ne olursa olsun kurs eğitimi şart. Her kurs niteliklimi… hayır. Türkiye’de zaten bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar kaliteli kurs sayısı var. Bunlar araştırılarak bulunabilir. Diğer taraftan, önüne gelen kurs açmış durumda. Bu tür pislik yuvalarında oyuncu adayının, hevesi kaçabilir. Aman dikkat! Gideceğiniz kurs araştırılmalı, yeri görülmeli, eğitmenler soruşturmalıdır.



Yıllar yılı milli eğitim bakanlığının bu tür yuvalarının araştırılarak bulması gerekir diye bas bas bağırdık. Ne ses çıktı ne seda. Devamlı tiyatro gruplarına kurs verilir diye haberler düşmekte. Gördüğüm yerde bunun tartışmasını yapmaktayız. İki oyunda oynayıp, üçüncü oyunda eğitmenlik kimliğine bürünen nice insanlar tanıdım. Bir mekan sahibi olmanız, yönetmen,oyuncu, eğitmen kimliği kazandırmaz. Ara sokaklarda bar üstü açılan yerler bir erişkin olarak, ne kadar ciddi yapıp yapmadığını anlamanızı sağlar. Bu işler çocuk oyuncağı değil, bir öğrenci adayının hevesini kırmak, olumsuz bir hava bırakmak, yeni başlayanlar için çok kötü bir etki yaratır, kısacası soğutur. Üstelik bir yılını heba eder. (Bilinçsiz açılan, sadece para kazanma amacı güden kurslara sitemimdir.)



Eğer kursa gitme şansım yok diyenlerdenseniz, ( ki ciddi bir çoğunluk bu şanstan mahrum durumda) evde çalışacaksınız. Başka alternatifiniz yok. Ayna karşısında çalışarak mimik ve jestlerinizi görebilirsiniz. Diksiyonunuza dikkat etmelisiniz. Bol bol kitap okumalı, araştırmacı bir kimliğe sahip olmalısınız. Tirat ne olursa olsun, oyunculuğunuzdur onu ortaya koyan. Klasik yada çağdaş takıntınız olmamalı.



''Sınavda ne yapmalıyım? ''



İşte en sıkıntılı bölüm, sınavda ne yapmalıyım. Tam bir yıl boyunca hazırlanıp, öss de ter döktükten sonra barajı geçip buralara kadar geliyorsunuz. tirat,şiir,öyküde hazır. Ve Kapıda adınız okunuyor. Yavaş adımlarla içeri giriyorsunuz. Kesinlikle rahat olmanızı öneriyorum. Ne olursa olsun, jüri karşısında heyecanlanmamanız gerekiyor. Aşırı heyecan hem unutkanlığa, hem sahnede bocalamaya neden olur. İçinizden geldiği gibi rahat bir oyunculuk sergileyin. Unuttuğunuz zaman doğaçlama yapın. Kesip yeniden izin istemeyin. Unutsanız dahi, emin olun jüri anlayışla karşılayacaktır. Sınav öncesi böyle bir şeyi düşünmeyin. ‘‘ her şey iyide, ya sahnede unutursam ’’ gibi düşüncelerle kafanızı meşgul etmeyin.



Sınav öncesi, yemek yemeyin…

En az 2 saat önceden karnınızı doyurun.

Bir okulda sınavda kullanmak için, bazı arkadaşlar ütü, ütü masası gibi bazı gereçler getirdiğine şahit oldum. Bu tür şeyler hem zaman kaybettirir, hem de jürinin tepkisine neden olabilir. Sade bir şekilde sınava girin.







''Yardımcı kitaplar? ''



1.M.E.B. yayınları [ Alıştırmalı diksiyon sanatı] Yazar : Nüzhet ŞENBAY

2. M.E.B. yayınları [Diksiyon alıştırmaları] Yazar : Murat ATAK (daha detaylı)

3. Cezmi Koca’nın yazmış olduğu '' Konservatuar sınavlarına hazırlık'' adlı kitap... Adından da anlaşılabileceği üzere sınava girmeden önce neler yapılması gerektiğini,konservatuarı olan okullar,özel okullar, özel kurslar,içeriği,şartları,nelere dikkat edilmesi gerektiği, konservatuara hazırlanırken tiratların nasıl olması gerektiği,nelere dikkat edilmesi gerektiği ve dünya yazarlarından tirat örnekleriyle ilgili (erkek ve kadın olarak ayrılmış şekilde) geniş bir bilgi veriyor.


İlk defa sınava girecekler için özellikle tavsiye ettiğim kitabin çok fazla faydasını göreceklerdir. Tiyatrocu olmalı mıyım, olmamalı mıyım? Yada neden olmalıyım gibi bir çok soruya cevap verebilecek en güzel kitaplardan birisi..

4. Özdemir Nutku'nun yazdığı tiyatro tarihi 1ve 2 yi muhakkak alınması gereken bir kitap.

5. Yılmaz Arıkan'in yazmış olduğu ''Tiyatro eğitimi'' adli kitabı alıp okuyun. Dünya yazarları,ustalar,monologlar,düşünce sanatları,başlattığı akımlar,öncü olduğu konular içeriyor. Tiyatro alanında çok önemli konulara değinmiş bu kitabı almanızda fayda var.

6. En önemli yardımcı kaynak T. Yılmaz öğüt eseri olan 100 monolog serisi. (toplam 4 kitap) Hem oyunla ilgili kısa özetler, hem de karakterler hakkında küçük bilgiler içeriyor. Özellikle tirat arayan öğrenci adayları için bulunmaz fırsat.


8. Stanislavski ''Bir aktör hazırlanıyor''…

KONSERVATUAR SINAVINA GİRECEK ADAYLARIN BİLMESİ GEREKENLER

Konservatuar veya GSF tiyatro bölümlerine girmek isteyen adayların öncelikle bu alanı hafife almamalarını şiddetle öneriyorum. Sadece tirat ezberleyerek sınava girilmemesi gerektiğini bir kere daha yineliyorum. Zira tiradın dahi ne anlama geldiğini bilmeden sınava girmeyi düşünen adaylardan mailler geliyor. Bu sadece zaman kaybı olur! Bu alan basite alınması gereken bir alan değildir. Kaldı ki sadece ÖSS sınavıyla alınan bir alan olmayıp özel yetenek sınavı söz konusu olduğundan ciddi bir çalışma olmadan kazanabilmek neredeyse imkânsız.

Çünkü bu işe duygusal değil realist yaklaşmak gerekiyor. Öyle ‘çocukken de çok komikti. Yetenekliyimdir zaten ben’ gibi düşüncelerle kimse kendini kandırmamalı. Amatör tiyatro yaparak salonu dolduran aileler veya davet edilen dostların sizi alkışlaması, beğenmesi adaylar için bir ölçü olmamalı. Bu beğeni tüm adayların gelişimini engeller. Ciddi anlamda mesleki olarak bu alanı seçen adayların jüride yıllarını bu işe harcamış hocaların karşısında oynayacağını unutmamalı. Sonuçta kaybetmeniz sizin bir yılınıza neden olacak. Bu nedenle ÖSS’de ne puan alırsanız alın özel yetenekte başarısız olduğunuz anda ÖSS’den aldığınız puanın hiçbir önemi kalmayacaktır. ÖSS, sadece kazanan adayların sıralaması konusunda ek destekten öte gitmez. Bu nedenle adaylar puandan çok özel yetenek sınavlarına hazırlanmalıdır.

Kaldı ki iş ve işçi bulma kurumu gibi arz talep dengesizliği söz konusu olduğundan farkınızı ortaya koyabilmek zorundasınız. 500/1000 adayın girdiği bir okulda en fazla 15 kontenjan vardır. Bu kontenjanı ikiye bölüp kadın ve erkek olarak alınır. Bazen 5 kadın 10 erkek, bazen de 10 kadın 5 erkek alınabilir. Bu rakamlar geçersiz olup örnek amacı teşkil etmektedir. Çünkü bu seçim yüce jürinin takdirine bağlıdır.

Bir hesaplama yapmak gerekirse; 500 adayın girdiği bir sınavda 15 kişilik bir kontenjana girme şansınız cinsiyet sayısını da göz önüne aldığınızda 100’de birdir. Bu 100 kişiden biri olmak imkânsız değildir. Sonuçta kazananların sizden tek farkı, iyi hazırlanmış bir parçadan başka bir şey değildir. İnanmak ve sıkı bir çalışmayla bu hayallere ulaşmak hiçte zor değildir.

Adayların bilmesi gerekenler…

Sahne Sanatları Bölümü, genel olarak Dramatik Yazarlık, Sahne Tasarım ve Oyunculuk Ana Sanat Dalı bölümleri olmak üzere 3 ana sanat dalına ayrılır.

Dramatik Yazarlık…

Dramatik Yazarlık bölümünde verecekleri konuya göre sizden öykü ve oyun yazmanızı isterler. 2 aşamadır. 2 aşamada da farklı sorular aynı türden konulardır. Dikkat etmeniz gereken en temel şey; yazınız okunaklı olması, giriş-gelişme-sonuç formatlarına uygun olması ve güzel bir başlık… Yazınızda benzetme ve okuduğunuz kitaplardan örnekler vermeniz hikâyenizi daha güzelleştirir ve ek puan sağlar. Mülakat kısmında yine sizinle genel kültür üzerine sohbete gidilir.

Sahne Tasarımı…

Canlı model çizimi isteniyor.2 aşamada da el becerisi tekniğine ihtiyaç duyuluyor. Mülakat kısmında yine sizinle genel kültür üzerine sohbete gidilir. (Her okula göre değişiklik gösterebilir)

Oyunculuk…

Süreç kısaca şöyle işliyor; önce ÖSS sınavına girip gereken ham puanı alıyorsunuz. Ardından hangi okulda sınava girmek istiyorsa onun şartlarını araştırıyorsunuz. (Okulların web sitesinde yazar, yaş-tirat-puan vs.) Tarihler açıklandıktan sonra gireceğiniz okula gidip kayıt yaptırarak başvuru ücreti ödüyor ve form doldurarak sıra numarası alıyorsunuz. Bazı okullar sınava gireceğiniz günü internette yayınlıyor. Bazılarıysa yayınlamadığı için okulun bahçesinde adınızın okunmasını bekliyorsunuz. Sıra size geldiğinde sahneye çıkıp jüri karşısında tirat oynuyorsunuz. Zaten onlar sizi yönlendiriyor. Sonucu beklemeye koyuluyorsunuz. Birkaç gün içinde sonuçlar kapıya asılır veya internette yayınlanır.

İlk aşamayı aldıysanız ikinci aşama için %60’ı elenmiştir zaten. Şansınız iki katına çıkar. Tekrar adınızın okunmasını beklersiniz. Bir tirat daha oynadıktan sonra dans salonuna alırlar. Veya tirattan hemen sonra şiir okutup şarkı söyletebilirler. Öykü ve doğaçlama yaptırmaları da muhtemeldir.

Bu aşamayı da alırsanız son aşama olan mülakat için adınızın okunmasını beklersiniz. Bu bölümde jüri üyeleriyle bir sohbet yapılır. ‘Neden bu şehir? Neden tiyatro? Neden bu okul?’ Vs. gibi sorular sorulur. Tiyatro tarihiniz veya güncel tiyatro takibiniz sorgulanır.

Bu bölümü de atlatırsanız ÖSS puanınıza göre liste asılır. Asil listedeyseniz okumak için hak kazanmış ve kayıt yaptırabilirsiniz demektir. Yedek listede iseniz, sıralamaya göre asil listedekilerin kayıt tarihleri sürecinde kayıt yaptırmamaları halinde yedek listeden ilk sıradan başlayarak alınır. Eğer iki listede de yoksanız. Kazanamamışsınız demektir.

Kendinize özgüveniniz olsun…

Sahne sanatları alanı bir vitrin işidir. Bu yüzden medeni cesarete ihtiyaç duyar. Özgüveni eksik bir adayın çok iyi hazırlandığı bir parçayı bile kötü oynamasına ve bu yüzden kaybetmesine neden olabilir. Bu nedenle ne olursa olsun sahneye çıktıktan sonra rahat olmanız kaçınılmazdır.

Kursa gidin…

Bu alanda herhangi bir bölüm okumak istiyorsanız kursa gitmeniz şiddetle önerilir. Kendi başınıza çalışmak ya da bir büyüğünüze parçalarınızı göstermek doğru bir seçim olmayabilir. Hatta doğru bildiğiniz şeylerin yanlış yönlendirmesine sebep olabilir. Kursa gitme şansı olmayanlar en azından yaptığı çalışmaları gireceği okulun öğrencilerine göstersin. Düşünün, sizin gireceğiniz sınava sizin gibi birçok adayın yanı sıra çok önemli ustalardan ders alıp gelenlerde var. Kovalamak için bütün yollarını denemeye çalışın.

Diksiyon çalışın…

Sınavlara hazırlanırken devamlı temrin çalışın. Özellikle kırsal alanda yaşayan adayların devamlı diksiyon çalışması kaçınılmazdır. Gerçi büyük kentlerde yaşayan birçok genç ‘Tiki’ dili diye bir dil kullanıyor. Doğu şivesi de, tiki dili de hatalı. Önemli olan anlaşılır temiz bir Türkçe konuşmak. Sıkça duyduğum sorunların başında gelen bu diksiyon problemi, çok iyi oynanmış parçaya rağmen sınavda kalmanıza neden olabilir. Kimi okullar çok iyi oynanan bir parçada dile önem verdiği için o dil sorununu vereceği eğitimle çözmek yerine okula almayarak hallettiğini sanırlar. Çünkü uğraşmak istemezler.

Okul seçimi ve puan takibi…

Okul seçme konusunda çok çeşitli sorular geliyor. Aday gireceği okulu kendisi belirlemelidir. ÖSS’den alınacak ham puan (160’tan başlar, 215’e kadar gider. Okula ve gireceğiniz bölüme göre değişir. Örneğin; oyunculuk 185 puan isterken Dramatik Yazarlık 200 ister) Ama benim için İzmir 9 Eylül, Ankara DTFC, İstanbul Mimar Sinan ve Devlet Konservatuarı bu alanda okullar arasında ilk sırada geliyor. Adaylar karar verdikten sonra sınav tarihlerini, okulun verdiği parçaları vs. tüm yönleriyle takip etmelidir. Eğer imkânı varsa okulu önceden görmesi ve öğrencilerle tanışması bir fikir edinmesi açısından faydalı olacaktır.

Tirat seçimi…

En çok soru tirat konusunda geliyor. Sınava girecek adayların bu konuda pekte haksız olduğunu söyleyemem. Çünkü sınavı oluşturan öğelerin bel kemiği tiratlardır. Dans, şiir, doğaçlama, şarkı, öykü gibi diğer unsurlar tiradın ek unsurlarını oluşturur. Ama gelen her soruya cevap vermeye yetiştiğimde de söylediğim gibi, adayı görmeden, konuşmadan, tanımadan ona uygun parçanın hangisi olacağına karar veremem. Yine kurs desteği alan adaylara bu konuda hocalarının en uygun parçayı seçeceğinden hiç kuşkum yok. Ama temelde bu konuda eğitim alamayan adaylara yönelik bir yazı olduğundan şöyle bir öneride bulunabilirim.

Tiratları internetten seçmeyin! Genelde bu böyle yapıldığı için direk tirat üzerinden çalışılıyor. İnternette verilen tiratlar sadece size bir seçenektir. Bu seçenekler size bir ön bilgi anlamı taşımalıdır. Seçtiğiniz her tiradın kitabını alın. Oyunun tamamını okuyun. Yazarını tanıyın. Alt metnini çıkarın. Satır aralarını okuyun. Yazarın metinde ne anlatmak istediğini kavramaya çalışın. Yazarın hayatını iyice öğrenin. O tiradın olduğu eserin sahnelenmiş olmasına ya da o sezon oynanıyor olmasına dikkat edin. Zira çalışacağınız oyunu izleme şansınız olursa bu sizin ufkunuzu genişletir. Klasik oyun seçiyorsanız dönemin özelliklerini çok iyin yansıtın.

Örneğin; Shakespeare’in eserlerini seçiyorsanız şiirsel dile hâkim olmaya çalışın. Moliére seçiyorsanız beden diline dikkat ediniz. ’Çağdaş bir yorum getirmek istiyorsanız yine alt metnini sağlam çıkarın. Parçada geçen tip ya da karakter tahlilini iyi analiz etmelidir.

Parçayı hazırlarken şiveli oynamaktan kesinlikle kaçının. Oyunda kullanmak için aksesuar veya obje getirmeyin. Bu zaman kaybına ve jürinin antipatisine yol açabilir. Olabildiğince rahat ve sade girin sınava. Jüri karşısında heyecanlanmayın. Sahnede parçanızı oynarken karşınızda elma yiyen, birbiriyle konuşan, oflayan puflayan jüriyle karşılaşabilirsiniz. Bu sizin dikkatinizi dağıtmasın.

Genel Kültür…

Mülakata girerken genel kültür üzerine sohbet edilir. Bu sizin, okul için yapmanız gereken bir çalışma değil, bir bakış açınız haline gelmelidir. Kitap, sinema ve tiyatro sizin hayat biçiminiz olmalıdır.

Dans…

Dans sınavında muhteşem bir vücut yapısına ihtiyacınız yok. Sadece olabildiğince esnek olun. Ve verilen tüm hareketleri yapmaya çalışın. ‘Utandım, insanlar üstüme güldü’ gibi düşüncelere asla kapılmayın.

Doğaçlama…

Ayna karşısında çalışın. Jest ve mimiklerinizi görün. Doğaçlama için devamlı mizah dergisi okuyun. Bu sizin yaratıcılığınızı artırır.

Şiir…

Şiir için buğulu bir ses tonuna gerek yok. Sadece özgün ve doğa içerikli şiir bulmaya ve doğru tonlamaya çalışarak okumanız yeterli.

Öykü…

Öykü konusunda hikâyeden ne anladığınız önemli bir ölçüt olduğundan doğru anlamanız sizi tam anlamıyla öyküyü nasıl okuyacağınıza yönlendirir.

Sonuç olarak…

Bölümü kazanmazsanız asla hayal kırıklığına düşmeyin. Hemen başka üniversiteler deneyin. Unutmayın ne kadar çok sınava girerseniz o kadar deneyim sahibi olursunuz. Sınavı kaybettiğiniz anda bırakıp bir sene sonraki ÖSS sınavını beklemeyin. Kaybettiğiniz andan itibaren çalışmaya başlayın ve asla bırakmayın.

Bu yazıda, bölümlere girmek isteyen adaylara bir ön bilgi vermeye çalıştım. Ve süreci anlattım. Elimden geldiğince gördüklerimi ve yaşadıklarımı paylaştım. Kursa gitmeyen/gidemeyenler için çok faydalı olacağını düşündüğüm bu türde bir yazının dikkatle okunmasını öneririm. Kimsenin sizin moralinizi bozmasına izin vermeyin. Pozitif olmaya çalışın. Bu türde yazılmış olumsuz- negatif yazılar okumaktan kaçının. Aşağıda verdiğim listeyi edinmeye çalışın.

Sınava girecek adaylara şimdiden başarılar!

YARDIMCI KİTAPLAR:

Alıştırmalı Diksiyon Sanatı – Nüzhet Şenbay

Diksiyon Alıştırmaları – Murat Atak

Konservatuar Sınavlarına Hazırlık – Cezmi Koca

Tiyatro Eğitimi – Yılmaz Arıkan

Dünya Tiyatro Tarihi 1-2 – Özdemir Nutku

Yeni Başlayanlar İçin Oyuncunun Çalışması – Özdemir Nutku

Mimik-Rol alıştırmaları ve Temel Tiyatro Bilgisi – Haldun Marlalı

Tiyatro Nedir? – İsmail Hakkı Baltacıoğlu

Konuşma Eğitimi – Suat Taşer

Tiyatroda Yeni Arayışlar – Zehrap İpşiroğlu

Oyunculuk Üzerine Aykırı Düşünceler – Diderot

Bir Aktör Hazırlanıyor – Stanislavski

İnsanca Bir Tiyatro – Giorgio Strehler

Oyunculuk El Kitabı – Berlin Devlet Oyunculuk Okulu Öğretim Görevlileri

Sahnede Yaratıcılık (Playback Tiyatrosu) – Deniz Altınay

Aktörlük Sanatı – Stella Adler

Rol Yapmayın Lütfen (Tiyatro ve Sinema Oyunculuğuna Hazırlık) – Eric Morris – Joan Hotchkins

Fütursuz Oyunculuk (Oyunculukta İşçilik Süreci) – Eric Morris

Ya Vezirsin Ya Rezil (Türkçeyi Doğru Etkili ve Güzel Konuşma Kit-hapı) – Dilek Öztekin



Ayrıca şu linkte de tüm gerekli bilgilri bulabilirsinz: http://www.konservatuarhazirlik.info/
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Seçenekler
Stil


konservatuar nedir?

konservatuar nedir? konusu, Başka Yere Sığmayanlar/Hakkında Bilgi-Nedir bölümünde tartışılıyor .



Benzer Konular

Konu Kategori
Bilgisayar DONANIM-YAZILIM-İNTERNET hakkında yararlı bilgiler ! Diğer Bileşenler
Ansiklopedi A-B Bölüm İNDEX'İ A-B
Ansiklopedi Rehberim (W-X-Y-Z) W-X-Y-Z
Dini terimler ve anlamları İslami Bilgiler
Genel Kültür Diğer Ders Ödevler


Gündemden Başlıklar

Konu Kategori
Evden eve nakliyat Liseler & Üniversiteler
Şehir ve Firma Rehberi Tatil ve Oteller
Tatil ve Oteller Seo

Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:26 PM.




Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2
Tynt Script Sponsored by Information Technology Salary
Bütün Hakları Saklıdır 2005-2011 Rehberim.net