Rehberim

Sigortalı İşçi Çıkış bildirimi ve sorumlulukları

EĞLENCE VE BİLGİ REHBERİM bölümü Muhasebe, Ekonomi, Finans, Borsa / Sigortalı İşçi Çıkış bildirimi ve sorumlulukları konusu gösteriliyor Özet:Sigortalı İşçi Çıkış bildirimi ve sorumlulukları; Sigortalı işçi işten ayrıldığında 10 gün içinde İşçi Çıkış bildirimi verilmesi ve verilmemesi durumunda ...


Go Back   Rehberim > EĞLENCE VE BİLGİ REHBERİM > Muhasebe, Ekonomi, Finans, Borsa

Sigortalı İşçi Çıkış bildirimi ve sorumlulukları

Açılış Sayfam Yap Reklam Kayıt ol Konuları Okundu Kabul Et

  Sponsorlu Bağlantılar

Cevapla

Seo Seçenekler Stil
  #1  
Okunmamış 15-10-2008, 11:21 AM
Herkul
Standart Sigortalı İşçi Çıkış bildirimi ve sorumlulukları

Sigortalı İşçi Çıkış bildirimi ve sorumlulukları;
Sigortalı işçi işten ayrıldığında 10 gün içinde İşçi Çıkış bildirimi verilmesi ve verilmemesi durumunda işverenin sorumluluğu ve karşılaşacağı müeyyideler;

Değerli arkadaşlar , konu ile ilgili bir paniktir , ortada dönüp duruyor. Bende sizin için konuyu araştırdım. 01.10.2008 de Tüm yönleri ile yürürlüğe giren 5510 sayılı yasa ve ilgili yönetmeliklerini inceledim konu ile ilgili hükümleri aşağıya çıkardım.


5510 Sayılı yasada ilgili konu maddesi :


Sigortalılığın Sona Ermesi:
MADDE 9- Kısa ve uzun vadeli sigorta kolları bakımından sigortalılık;
a) 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki sigortalıların, hizmet akdinin sona erdiği tarihten,
....
Birinci fıkranın (a), (c) ve (d) bentlerine göre sigortalılığı sona erenlerin durumları işverenleri tarafından, (b) bendinde belirtilen şekillerde sona erenlerin durumları ise kendileri ve sözü edilen bentte belirtilen faaliyetin sona erme halinin bildirildiği kuruluşlar veya vergi daireleri tarafından, en geç on gün içinde Kuruma bildirilir. Bu kişilerin meslek kuruluşlarına ya da vergi dairelerine olan yükümlülüklerini yerine getirmemiş olmaları, sigortalılığın sona ermesine ilişkin belge ya da bilginin verilmesine engel teşkil etmez.




diğer taraftan işlem yönetmeliğin de ilgili bölüm;




Sigortalı işten ayrılış bildirgesi
MADDE 26 – (1) Sigortalılığın sona ermesine ilişkin bildirimler, Kanunun 4 üncü maddesi birinci fıkrasının (a) ve (b) bentlerine tabi olanlar için Ek-5, (c) bendine tabi olanlar için ise Ek-5-A’da bulunan sigortalı işten ayrılış bildirgesiyle sigortalılığın sona ermesini takip eden on gün içinde e-sigorta ile yapılır.
(2) Sigortalı işten ayrılış bildirgesine kaydedilen bilgiler, ayrıca ilgili aylık prim ve hizmet belgesinde de gösterilir. Aylık prim ve hizmet belgesi ile sigortalı işten ayrılış bildirgesi arasındaki mutabakatsızlık, işverenle yapılacak yazışma sonucunda giderilir.
(3) Kanunun 4 üncü maddesi birinci fıkrası (b) bendi kapsamındaki sigortalılardan sigortalı işten ayrılış bildirgesini kâğıt ortamında verenler için, sigortalılığın sona ermesini takip eden on gün içinde sigortalı işten ayrılış bildirgesi iki nüsha düzenlenir. Biri düzenleyen kuruluşta kalır, diğeri ilgili üniteye gönderilir. Sigortalıya, sigortalılığının sona erdiği ilgili ünite tarafından yazı ile bildirilir.
(4) Yasal süresi dolmadığı için henüz Kuruma verilmeyen aylık prim ve hizmet belgesinde yer alacak sigortalı çalışmalarının Kurumca bilinmesini gerektiren diğer hâllerde de bu madde gereğince işlem yapılır. Ancak, on günlük süre dolmadan aylık prim ve hizmet belgesi verilmiş ise ayrıca sigortalı işten ayrılış bildirgesi verilmez.
(5) Kanunun 4 üncü maddesi birinci fıkrası (c) bendine göre sigortalı sayılanlardan, yer değiştirme suretiyle bir kurumdan diğer bir kuruma nakledilenler hakkında sigortalı işe giriş bildirgesi ve sigortalı işten ayrılış bildirgesi ile gerekli bildirimler yapılır. Bu sigortalıların, malullük veya yaşlılık aylığı bağlanması taleplerinde emekliye sevk onayı, ölüm tahsis taleplerinde ise sigortalı işten ayrılış bildirgesi gönderilmesi yeterlidir.
(6) Kanunun 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) ve 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (e) bendinde belirtilenlerin sigortalılığının sona ermesine ilişkin bildirimler üç aylık süre içinde yapılır.


konuyu bu şekilde açıklamaktadır.


Eğer bu işten çıkış bildirimi 10 gün içinde verilmez ise müeyyidesinin ne olduğunu öğrenmek için tekrar 5510 sayılı yasaya dönmemiz gerekir.


5510 sayılı yasa incelendiğinde, işten ayrılan bir işçinin çıkışını 10 gün içinde e-bildirge ile Ya da posta ile vermeyen bir işverene herhangi bir yaptırım Ya da cezai müeyyidenin olmadığını görürüz.


Böyle bir durumda kurumun bilgi istemesi gerekir , Tabidir kurum bilgi isterse bu bilgiyi vermek zorundayız. Vermezsek bu sefer cezai müeyide doğacaktır.
Sponsorlu Bağlantılar
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Okunmamış 26-03-2010, 01:58 PM
Raskolnikov
Standart Cevap: Sigortalı İşçi Çıkış bildirimi ve sorumlulukları

Sigortalı işten ayrılış ile ilgili dilekçeler de olsa iyi olurdu.
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Okunmamış 26-03-2010, 07:19 PM
Herkul
Standart Cevap: Sigortalı İşçi Çıkış bildirimi ve sorumlulukları

[Linkler için 10 saniyede ücretsiz üyelik... ]
Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Etiketler
sigortalı işten ayrılış bildirgesi
Seçenekler
Stil


Sigortalı İşçi Çıkış bildirimi ve sorumlulukları

Sigortalı İşçi Çıkış bildirimi ve sorumlulukları konusu, EĞLENCE VE BİLGİ REHBERİM/Muhasebe, Ekonomi, Finans, Borsa bölümünde tartışılıyor .



Benzer Konular

Konu Kategori
Opamplar Elektronik Rehberim
Bal arıları A-B
Işçi Işveren Ilişkileri Diğer Ders Ödevler
Toplu İşçi Çıkarımında Dikkat Edilecek Hususlar Muhasebe, Ekonomi, Finans, Borsa
4 Seri No'lu Yatırımların ve İstihdamın Teşviki Genel Tebliğ Taslağı Hazırlanmıştır. Muhasebe, Ekonomi, Finans, Borsa


Gündemden Başlıklar

Konu Kategori
Evden eve nakliyat Liseler & Üniversiteler
Şehir ve Firma Rehberi Tatil ve Oteller
Tatil ve Oteller Seo

Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:10 PM.




Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2
Tynt Script Sponsored by Information Technology Salary
Bütün Hakları Saklıdır 2005-2011 Rehberim.net